Laufende Dissertationen

Betreuer

  • Univ.-Prof. Dr. Manfred Döpfner,
  • Prof. Dr. Anja Görtz-Dorten,
  • Priv.-Doz. Dr. Christopher Hautmann, 
  • Priv.-Doz. Dr. Julia Plück, 
  • Priv.-Doz. Dr. Daniel Walter,
  • Priv.-Doz. Dr. Elena von Wirth
Übersicht

Versorgung von Familien mit psychosozialen Belastungen in der stationären Geburtshilfe

Doktorand/-in: Sara Scharmanski, Dipl.-Psych. (Dr. rer. medic.)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner

Abschluss: bewertet


Leitlinienorientiertes Vorgehen in der diagnostischen und therapeutischen Versorgung von Kindern und Jugendlichen mit ADHS – Versorgungspraxis, Störungsverläufe, Zufriedenheit und Barrieren

Doktorand/-in: Kristina Mücke, M.A., Reha-Wiss. (Dr. rer. medic.)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Plück

Abschluss: bewertet


Die Stabilität der Effekte der Therapie von Kindern und Jugendlichen mit emotionalen Störungen in der Routineversorgung

Doktorand/-in: Ulrike Behrendt, Dipl.-Psych. (Dr. rer. medic.)

Betreuer / Co-Betreuer: Walter / Döpfner

Abschluss: bewertet


Diagnostik und Therapie von Kindern und Jugendlichen mit Autismus-Spektrum-Störung

Doktorand/-in: Pamela Roland, Dipl.-Päd. (Dr. rer. medic.)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Görtz-Dorten, Hautmann

Abschluss: bewertet


Leitlinienorientiertes Vorgehen in der diagnostischen und therapeutischen Versorgung von Kindern und Jugendlichen mit ADHS – Versorgungspraxis, Einstellungen und Barrieren nach Angaben der Versorger

Doktorand/-in: Astrid Sonneck, Dipl.-Psych. (Dr. rer. medic.)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Plück

Abschluss: bewertet


Effectiveness of Supportive Therapy for the Activation of Resources (STARK) in children with aggressive behavior – a within subject analysis

Doktorand/-in: Manuela Groth, Dipl.-Päd. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Görtz-Dorten

Tutoren: Vogeley, Gerlach

Abschluss: 2019


Development and evaluation of a parent management training for parents of children with intellectual disabilities

Doktorand/-in:  Michael Kostulski, Sonderpäd. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner

Tutoren: Vogeley, Gerlach

Abschluss: 2019


Effectiveness of multimodal psychotherapy with the treatment program for children and adolescents with anxiety and obsessive-compulsive disorder (THAZ) in patients with obsessive-compulsive disorder – a within-subject design

Doktorand/-in: Julia Adam, M.Sc. Rehawiss. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Goletz & Plück

Tutoren: Albus, Jessen

Abschluss: 2020


Telephone assisted self-help for parents of pre-school children with ADHD: mediators and moderators

Doktorand/-in: Anne-Katrin Treier, M.Sc. Psych. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Hautmann

Tutoren: Albus, Jessen

Abschluss: 2020


Effects and Implementation of Telephone-Assisted Self-Help (TASH) for Teachers on Externalizing Behaviour of School-Age Children with Attention-Deficit/Hyperactivity Disorder (ADHD) – Pilot Study

Doktorand/-in: Paula Altenberger, Dipl.-Psych., M.Sc. Education (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Hautmann

Tutoren:  Hellmich, Kessler

Abschluss: 2020


Evaluation of a cognitive-behavioral treatment of adolescents with academic performance problems including a smartphone application for the enhancement of treatment effects

Doktorand/-in: Lavinia Thelen, M.Sc. Psych. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Walter

Tutoren: Kalbe, Helmich

Abschluss: 2020


Neuropsychological and psychosocial factors as predictors of ADHD severity and comorbid symptoms

Doktorand/-in: Lea Jendreizik, M.Sc. Psych. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Hautmann

Tutoren: Kalbe, Helmich

Abschluss: 2021


Effects of enhanced treatment of children with peer-related aggression and mediation, moderation, and stability of treatment effects (ScouT)

Doktorand/-in: Teresa Kernder, M.Sc. Psych. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Görtz-Dorten

Tutoren: Hanisch, Hellmich

Abschluss: 2022


Web assisted self-help for parents of children with ADHD: Cross-sectional and longitudinal analyses of the effects of parental depression, anxiety and stress and parenting behavior on child behavior problems

Doktorand/-in: Marie-Theres Klemp, Dipl.-Päd. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Plück

Tutoren: Lenhardt, Kleist-Retzow

Abschluss: 2022


Web assisted self-help for parents of children with ADHD: acceptance, adherence, utilization, and satisfaction of parents and the relation to child behavior problems

Doktorand/-in: Laura Wähnke, M.A. (Reha) (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Plück

Tutoren: Lenhardt, Kleist-Retzow

Abschluss: 2022


ADOPT: Affective dysregulations and strategies of emotion regulation in children: assessment and mediation

Doktorand/-in: Claudia Ginsberg, M.Sc. Psych. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Görtz-Dorten

Tutoren: Hanisch, Hellmich

Abschluss: 2023


ADOPT: Affective dysregulations in children rated by parents: assessment and modification

Doktorand/-in: Sara Zaplana-Labarga, M.Sc. Psych. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Görtz-Dorten

Tutoren: Hanisch, Hellmich

Abschluss: 2023


Utilization of diaries and interventions based on smartphone applications in children with peer related aggression and affective dysregulation

Doktorand/-in: Marlin Frank, M.Sc. Erz.wiss. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Görtz-Dorten / Döpfner

Tutoren: Hellmich, Albus

Abschluss: 2023


Smartphone applications in the assessment and treatment of peer related aggression and affective dysregulation in children

Doktorand/-in: Anja Fessel M.A. Erz.wiss. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Görtz-Dorten / Döpfner

Tutoren: Hellmich, Daumann

Abschluss:  2023


Diagnostic concepts of externalizing spectrum disorders: a multitrait-multisource approach

Doktorand/-in: Ann Katrin Thöne M.Sc. Neurocog. Psychol. (PhD-Aspirantin)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Hautmann, Görtz-Dorten

Tutoren: Vogeley, Albus

Abschluss: 2024


Children with affective dysregulation living in out of home care: symptomatology, risk factors and moderators of treatment

Doktorand/-in: Franziska Frenk M.A., Sonderpäd. (PhD-Aspirantin)

Betreuer / Co-Betreuer: Görtz-Dorten / Döpfner

Tutoren: NN

Abschluss: 2024


Telephone assisted self-help for parents of children with ADHD: comparing formats of recruitment and efficacy of different media. (WASH-TASH)

Doktorand/-in: Judith Mühlenmeister M.Sc. Psych. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Döpfner / Plück

Tutoren: Hellmich, Rietschel

Abschluss: 2024


Evidence based dimensions of affective dysregulation and other externalizing disorders in children

Doktorand/-in:  Michaela Junghänel, M.Sc. Psych. (PhD)

Betreuer / Co-Betreuer: Görtz-Dorten / Döpfner 

Tutoren: NN

Abschluss: 2024


Smartphone application in children with peer related aggression (to be specified)

Doktorand/-in:  Leonie Hofmann, M.Sc. Psych. (PhD-Aspirantin)

Betreuer / Co-Betreuer: Görtz-Dorten / Döpfner 

Tutoren: NN

Abschluss: 2024
 


Optimizing treatment outcome of behavioral interventions in children and adolescents with externalizing and internalizing disorders by process feedback (to be specified)

Doktorand/-in: Nina Geldermann, M.Sc. Psych. (PhD-Aspirantin)

Betreuer / Co-Betreuer: Hautmann / Döpfner 

Tutoren: NN

Abschluss: 2024

Nach oben scrollen